Här använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?

”check”SNABB LEVERANS, FRI FRAKT VID KÖP ÖVER 159:-

”check”SHOPPA NU BETALA I NOVEMBER MED KLARNA

Varukorgen är tom

 

Välkommen till Bestories kundservice

Kontakta vår kundtjänst

Mejlfrågor besvaras vanligtvis helgfri vardag inom 24 timmar.

E-post: support@bestories.se

Chatta med oss direkt!

Chatten hittar du nere i högra hörnet när chatten är öppen.
Just nu är chatten stängd.

Vanliga frågor och svar

Nedan kan du enkelt hitta svar på våra vanligaste frågor som exempelvis hur du handlar, betalning, hur våra snabba leveranser fungerar, vad som gäller vid reklamation och uthämtning av paket. 

Köpvillkoren hittar du här.

Betalning

Vilka betalalternativ kan jag välja mellan?

Vi samarbetar med Klarna och erbjuder deras betalningsalternativ.
Faktura med 14 dagars betaltid för privatpersoner - Alternativet är kostnadsfritt och fakturan skickas till dig per mail när beställningen har skickats från vårt lager. Fakturan finns även i Klarnas app.
Faktura med 30 dagars betaltid för företagskunder - Alternativet är kostnadsfritt och fakturan skickas via brev till angiven fakturaadress. Om faktura-och leveransadress är densamma läggs fakturan med i paketet tillsammans med beställningen.
Kontokortsbetalning - Vid kontokortsbetalning anger du ditt kontokortsnummer vid köptillfället. Korten som fungerar är VISA och Mastercard som är utfärdade i ett EU-land.
Klarna delbetalning - Du får alla köp via Klarna samlade på en kontofaktura. Då kan du välja att delbetala eller betala hela beloppet i slutet av nästa månad.
Betala direkt - Betalningen sker efter att beställningen är skickad från vårt lager. Det går att välja bankkonto eller kort i detta alternativ.

Bankbetalning - En banköverföring där du får välja din bank på hemsidan.

För mera information om dina köp loggar in på ”Mina sidor” på Klarnas hemsida eller i din Klarna-app för att hitta och administrera allt som rör dina betalningar. För eventuella frågor, vänligen kontakta Klarnas kundservice.

Läs gärna mer om Klarna här

Avbokning

Kan jag boka av en del eller hela min beställning?

Det går bra så länge vi inte hunnit skicka den till dig. Vill du boka av eller göra en ändring så ska du så fort som möjligt kontakta vår kundservice på mail, support@bestories.se eller via chatten som du hittar längst ner till höger på vår sida.

Frakt

Hur lång tid tar det från beställning tills jag har boken i min hand?

Din order skickas normalt inom 1-2 dagar. I vissa fall kan det dröja något på grund av att boken ej finns på lager vilket du får information om, via mail. Det är därför viktigt att du håller koll på mail för eventuella meddelanden. Har du inte mottagit ditt paket inom ca 3 dagar kan du kontakta oss.

Vad kostar frakten?

Vi har fri frakt för order över 149 kr.

Hur skickar ni?

Alla våra paket skickas med Postnord och vi har för tillfället 2 olika fraktalternativ: Normal (2-3 dagar) och Express (skickas inom 24 timmar) Du väljer fraktalternativ i kassan när du checkar ut.

Kan jag spåra mitt paket när det blivit skickat?

Ja, du får ett spårningsnummer så fort ditt paket har skickats. Numret kan du hitta om du loggar in på "Mina sidor" om du registrerat dig. Du får dock alltid en spårningslänk i leveransbeskedet som skickas till din e-postadress då din beställning är på väg.

Inloggning Mina sidor

Hur loggar jag in på mitt användarkonto?

För muspekaren över "Kundservice" för att hitta till "Mina sidor" där du loggar in med ditt användarnamn och lösenord. Där kan du också begära nytt lösenord ifall du tappat bort det. 

Ångerrätt och reklamation

Hur skickar jag tillbaka en bok som jag ångrar?

Just nu och tillsvidare har du som privatperson rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du har tagit emot din beställning.

Observera att ångerrätten inte gäller ljud- och e-böcker som levereras digitalt, där konsumenten uttryckligen har samtyckt till leverans på detta sätt och gått med på att det inte finns någon ångerrätt.

Ångerrätten gäller inte heller specialbeställda så kallade "Print-on-Demand"-böcker (POD) där boken trycks efter din beställning. Det framgår vid beställningstillfället om det är en "Print-on Demand"-bok. För att göra oss uppmärksam på returen behöver du kontakta vår kundtjänst via chatt eller mail.; Du står själv för frakten och returen får inte ske mot postförskott eller efterkrav som t.ex. hämta ut hos ombud.

Så snart returen har kommit oss tillhanda genomförs en eventuell återbetalning till det betalsätt som du använde vid beställningstillfället.

Du returnerar till nedan adress: Bestories c/o Gimp, ,Vindkraftsvägen 6,, 135 70 Stockholm

Jag har fått fel bok, vad gör jag?

Kontakta vår kundservice via chatt, mail eller telefon så får du kostnadsfri retur och den rätta boken skickad till dig. 

Kan jag byta min vara?

Vi har ingen möjlighet att hantera ett byte men du har full returrätt i 30 dagar.

En av böckerna i min order är skadad, vad gör jag?

Kontakta vår kundservice via chatt, mail eller telefon. Vi byter självklart ut boken kostnadsfritt

För övriga frågor om ångerrätt och reklamation var god kontakta vår kundservice.

Låt oss hålla kontakten

Var först med de senaste nyheterna, få inspiration och exklusiva rabatter! Anmäl dig till vårt nyhetsbrev redan idag och få 10% på din nästa order.

Vi är Bestories

Bestories är en bokhandel på nätet med ett brett utbud inom böcker. Här hittar du allt från bestsellers, svindlande romaner, mäktiga biografier till prisbelönta böcker och läromedel. 

Alltid till bästa pris och snabba leveranser.

Populära kategorier

Boknyheter
Boktopplistor
Boktips

© Bestories AB  |  Om cookies  |  Sitemap